Sunday, February 28, 2010

zeytinyağlı enginar

Yeni adresimize taşınalı, böyle biri arşiv biri güncel olmak üzere iki blog olacak olması beni düşündürür oldu:) Eski bütün tariflerimi buraya aktarmayı düşünsem de daha blogu güncellemeye vakit bulamazken; bütün arşivi buraya eklemenin benim için çok zor hatta imkansız olacağını düşünüp vazgeçtim. Eklemesem de böyle ikiye bölünmüşlük de "yok yok cık olmaz" dedim:) Sonuç olarak ise bundan böyle eski blogdaki tariflerimi yaptıkça tekrar resimlerini çekip hem tariflerimi kötü resimlerinden kurtaracağım; hem de yeni blogumda da yayınlayacağım böylece bir taşla iki kuş vuracağım:) ehehe bu fikri çok tuttum:) Şimdi gelelim tarifimiz zeytinyağlı enginara:) 9 haziran 2007 tarihinde yayınladığım yazımla işte enginar tarifimiz:

**********

İşte eşimin ve benim favori zeytinyağlılarımızdan biri:) Özellikle karaciğere faydası olan ama faydaları bununla sınırlı kalmayan enginar:) Ama ufak bir püf nokta: süt veren anneler yememeli:) Sütü azaltıyor bazı insanlarda ise tamamıyla kesiyor:) Bunu bildiğimden geçen sene hiç yiyememiştim. Malum o zamanlar oğluşum pek bir minişti:) O nedenler bu sene sık sık pişiriyorum. Beğeneceğinizi umuyorum:) Afiyet olsun:)


Malzemeler

6 tane ayıklanmış enginar
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı un
2 orta boy soğan
1 kutu garnitür
zeytinyağı, tuz


Yapılışı

Soğanlarımızı küp küp doğrayıp zeytinyağında kavuralım. Enginarlarımızı ters bir şekilde kapatalım. Üzerlerine unumuzu ve şekerimizi serpelim. Bu şekilde kısık ateşte hafif pişirdikten sonra üzerini geçecek kadar kaynar su ilave ederek tuzunu ayarlayalım. Enginarların diğer yüzlerini çevirerek suyu azalıp yumuşayıncaya kadar pişirelim. Garnitürleri de ekleyelim ve suyunu iyice çekince altını kapatalım. Soğuyunca enginarlarımızı servis tabağına alarak içlerine garnitür ve soğanlı karşımı eşit bir şekilde paylaştıralım. Afiyet olsun..


No comments: