Sunday, March 28, 2010

güveçte kuru fasülye


Geçen yaz Samsun yolculuğumuz dönüşü molalarımızdan birini leblebi almak için Çorum'da verince uzun zamandır almak istediğim güveci(sırsız) görünce çok mutlu oldum:) Ancak o kadar uzun zamandır istememe rağmen güveci denemek şimdiye kısmetmiş:) İşte size güveçte kurufasülye tarifimiz:) Şimdiden afiyet olsun..
Malzemeler
  • 1/2 kg kurufasülye
  • 1 adet büyük boy kuru soğan
  • 2-3 diş ezilmiş sarımsak (isteğe göre)
  • 250 gr et (ben daha önceden pişirilmiş dana eti kullandım)
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı tereyağı ya da sıvıyağ
Yapılışı
Bir gün önceden kurufasülyelerimizi soğuk su ile ıslatıyoruz. Ertesi gün kurufasüleyeleri yıkayıp yumuşayana kadar haşlıyoruz. Diğer taraftan güvecimize yağı alıp yemeklik doğradığımız soğanları ve sarımsakları kavuralım. İyice kavrulduktan sonra etlerimizi ve salçamızı da ekleyip bir iki dakika kavuruyoruz. Haşlanmış fasülyeleri de ekleyerek bi müddet daha kavurup üzerine kaynar suyumuzu ekliyoruz. Yemeğimiz bir kaç taşım kaynadıktan sonra güvecimizin ağzını güzel bir şekilde kapatıp 200 derecede suyunu biraz çekene kadar pişirelim. Afiyet olsun..
Not: Ben etleri pişmiş olarak kullandım. Siz çiğ olarak ya da et yerine pastırma kullanarak da yapabilirsiniz.

No comments: