Monday, April 16, 2012

Firin sutlac


Yagmurlu kasvetli ama guzel bir pazartesiden hepinize Merhaba!
Bu sefer arayi fazlaca acmadan; surekli yaptigim halde ancak  resmini cekip yayinlamaya firsat buldugum firin sutlacla karisinizdayim. Gecen yazki turkiye ziyaretimizde pek marifetli Ayse teyzecigimin bizim icin yaptigi sutlaca bayilip (normalde sutlac pek tercih ettigim bir tatli degildir) hemen tarifini almistim. Houston a gelir gelmez de uygulamaya gectim:) Cok begenilince de surekli yapar hale geldim. Umarim begenirsiniz :)

Malzemeler
  • 1 lt sut
  • 1 su bardagi seker
  • 1/4 su bardagi pirinc
  • 3 kasik misir nisastasi
  • 1 paket vanilin
Yapilisi

Pirinci guzelce yikayip 2 su bardagi su ile yumusayana kadar pisirelim. Misir nisastasini biraz sutle(yarim bardak kadar) ezerek puruzsuz hale getirelim. Butun malzemeleri tencereye ekleyerek pisirelim. Pisen sutlaclarimizi firina dayanikli servis kaplarina bosalatarak; yarisina kadar su ile doldurulmus firin tepsisine alalim. Firinin en ust rafinda izgara ayarinda ustlerini istedigimiz olcude kizartalim. Afiyet olsun..

11 comments:

ihlamurcum said...

Sütlaç ne kadar geleneksel ama lezzetli,hafif bir tatlıdır.İçinde yağ olmadığı için çok seviyorum.Ellerinize sağlık

Mutfak Dili said...

Eline saglik olsun canim sutlaci cok sevmem ama firin sutlaci harika derler. Hic denemek nasip olmadi..
Artik yolumuz sizin ordan kecerse ueriz bir kap.
Sevgiler

bırtutamkekik said...

benim süçlaç canavarı iki kuzum varr:)
her türlüsüne bayılırlar..
fırındaki haline uçarak atlarlar:))
ellerine saağlıkk canım..
çokk hoşş görünüyor..
bu kaseyi aldım ve sevgilerimi bıraktım yerine:)
öpüyorum...
:)

Birkaselezzet blogspot.com said...

canımellerine sağlık
:)
çok severim...

mimarasci said...

Afiyet olsun hanimlar :) nasip olsa da canli canli ikram etsek buradan :) mutfak dili komsum bekleriz gelin bi hafta sonu gezmeye :)

Unknown said...

Doyamam yemeye en çok da yanık kısmını..
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

sibelyalcincom said...

Harika ben de uzun zaman önce fotoğrafını çektim ama halen yayınlayamadım:) sevgiler

bırtutamkekik said...

canımmm!!
nasılsın nerelersen???
sesss lütfenn..

zeymurancafe said...

sofraların vazgeçilmez tatlısı ,ellerıne sağlık cok güzel görunuyor

PAPATYA PRENSES said...

ben klasik sütlaç alayım mümkünse mimarım aşcım:)

ellerine sağlık..

Disalce said...

bende çok sık yapamam..genelde kremalıpasta severim ama sütlacta güzel olursa severek yerim yani:) ellerine sağlık nefiss görünüyor..